MOBILEYE


MOBILEYE

MOBILEYE

Mobileye blev lanceret i 1999 på en overbevisning om, at synssikkerheds-teknologi vil gøre vores veje mere sikre, reducere trafikbelastning og redde liv.

 

Med en mission om at reducere personskader og dødsfald har Mobileye skabt det mest avancerede system til kollisionskontrol på markedet. På et tidspunkt, hvor bilsikkerhedsteknologien var fokuseret på at afbøde sværhedsgraden af kollisionsrelaterede skader, begyndte Mobileye at skabe teknologi til at forhindre kollisioner.

 

Med et imponerende team på mere end 450 ingeniører er Mobileye den førende leverandør af software, der understøtter Advanced Driver Assist Systems (ADAS). Mobileye samarbejder med 25 bilproducenter, herunder nogle af verdens største. Ud over ADAS har teknologien hurtigt udviklet sig til også at understøtte de tre søjler i Autonomous Driving - Sensing, Mapping og Driving Policy. Som et resultat af et bredt og veludviklet produktudbud har Mobileye bl.a. opnået partnerskab om at udvikle produktionsklare, fuldautonomiske køretøjer med BMW og Intel, med produktionsstart planlagt til 2021.

 

Mobileye erkendte tidligt, at enkeltlinsekamera (monokamera) ville blive den primære sensor til understøttelse af ADAS og med tiden til autonome køretøjer. Monokameraet har den mest alsidige sensorteknologi med evne til at identificere figurer, som køretøjer og fodgængere, samt teksturer, som vejbane markeringer og trafikskilte. I dag har de fleste globale bilproducenter valgt mono-vision som den primære informationskilde for ADAS, og Mobileye fortsætter med at føre innovationen på det område.

 

Mobileye mono-kameraet blev inspireret af menneskets syn. Mennesker bruger kun begge øjne til at opnå dybdeopfattelse på meget korte afstande. Kørselsfortolkningen er baseret på lange afstande. Al dybdeopfattelse for længere afstande - såsom perspektiv, skygge, tekstur og bevægelsesindikatorer, som det menneskelige visuelle system anvender for at forstå den visuelle verden - tolkes af et enkelt øje. Derfor forstod Mobileye, at et enkeltlinsekamera kunne være den primære sensor til at muliggøre autonom kørsel.

 

Mobileyes synssikkerheds-teknologi til ADAS er implementeret på over 25 millioner køretøjer, og der kommer hele tiden flere til, hvilket gør vejene mere sikre for os alle. De arbejder tæt sammen med globale bilproducenter om løbende at implementere fremskridt i sikkerhed og bekvemmelighed. I de kommende år, hvor strengere sikkerhedsforskrifter gennemføres, forventes det, at andelen af ??nyproducerede køretøjer, der omfatter ADAS, vil stige.

 

ADAS-produkter som Automatic Emergency Braking (automatisk nødbremsning) og Lane Keeping Assistance (hjælp til at blive på vejbanen) udgør i høj grad byggestenene til autonome køretøjer. Mobileye bruger de nyeste teknikker til at give køretøjer den nødvendige computerintelligens til at forhandle komplekse kørselssituationer. Mobileyes teknologier og vigtige teknologiske input, der udvikles af deres bilproducent- og leverandørpartnere, kan resultere i en verden, hvor køretøjsulykker og dødsfald kan reduceres i et meget betydeligt i omfang.

 

Mobileye har vundet mange priser. Senest har MIT Technology Review placeret Mobileye # 6 Smartest Company i 2016.

I 2017 købte Intel Corporation Mobileye. Sammen vil Intel og Mobileye gøre autonom kørsel til virkelighed.